Voitto – suomalainen mainoselokuvakilpailu

Voitto – suomalainen mainoselokuvakilpailu

Järjestäjä
Kilpailun järjestää Suomen audiovisuaalisen alan tuottajat – SATU ry yhteistyössä Marketing Finlandin, MARK Suomen Markkinointiliitto r.y:n sekä Screenforce Finlandin kanssa. Nämä neljä tahoa omistavat myös kilpailun yhdessä. Kilpailun pääyhteistyökumppaneina ovat perinteisesti olleet MTV ja Nelonen Media.

Kilpailutoimisto
Suomen audiovi¬suaalisen alan tuottajat – SATU ry
Fabianinkatu 4 B 14
00130 Helsinki
www.voittokilpailu.fi/

Kilpailun aloitusvuosi
1995
Kilpailu järjestetään
vuosittain

Kilpailun tarkoitus ja kuvaus
Voitto-mainoselokuvakilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen mainoselokuvan tasoa, lisätä sen arvostusta ja kohottaa tekijöiden ammattitaitoa.

Kohderyhmä
Televisiomainonnan suunnittelun ja toteutuksen ammattilaiset sekä tilaajat; mainostoimistot, mainoselokuvatuotantoyhtiöt, mainostajat, kaupalliset televisiokanavat sekä mainoselokuvista kiinnostunut yleisö.

Avoin kilpailu

Sarjat:
yleinen-, yhteiskunnallinen-ja kulttuurisarja, internet-sarja, efektisarja

Osallistujamäärä
Vuosittain noin 200 mainoselokuvaa, joista loppukilpailuun valitaan noin 30 mainoselokuvaa.

Kilpailuaika ja tulosten julkistusaika
Kilpailuaika on edellinen kalenterivuosi ja tulokset julkistetaan Voitto-gaalassa.