Voitto – suomalainen mainoselokuvakilpailu
Voitto – suomalainen mainoselokuvakilpailu
Järjestäjä
Kilpailun järjestää Suomen audiovisuaalisen alan tuottajat – SATU ry yhteistyössä Marketing Finlandin, MARK Suomen Markkinointiliitto r.y:n sekä Screenforce Finlandin kanssa. Nämä neljä tahoa omistavat myös kilpailun yhdessä. Kilpailun pääyhteistyökumppaneina ovat perinteisesti olleet MTV ja Nelonen Media.
Kilpailutoimisto
Suomen audiovi¬suaalisen alan tuottajat – SATU ry
Fabianinkatu 4 B 14
00130 Helsinki
www.voittokilpailu.fi/
Kilpailun aloitusvuosi
1995
Kilpailu järjestetään
vuosittain
Kilpailun tarkoitus ja kuvaus
Voitto-mainoselokuvakilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen mainoselokuvan tasoa, lisätä sen arvostusta ja kohottaa tekijöiden ammattitaitoa.
Kohderyhmä
Televisiomainonnan suunnittelun ja toteutuksen ammattilaiset sekä tilaajat; mainostoimistot, mainoselokuvatuotantoyhtiöt, mainostajat, kaupalliset televisiokanavat sekä mainoselokuvista kiinnostunut yleisö.
Avoin kilpailu
Sarjat:
yleinen-, yhteiskunnallinen-ja kulttuurisarja, internet-sarja, efektisarja
Osallistujamäärä
Vuosittain noin 200 mainoselokuvaa, joista loppukilpailuun valitaan noin 30 mainoselokuvaa.
Kilpailuaika ja tulosten julkistusaika
Kilpailuaika on edellinen kalenterivuosi ja tulokset julkistetaan Voitto-gaalassa.